sainhan minä haastattelukutsun - kahdeksan muun hakijan lisäksi. ja sain sovittua ajan siirronkin kun olisi sattunut luennon kanssa päällekkäin. ei minua valita, haastattelijoina toimivat tj, ko. tehtävän nykyinen/vakinainen haltija ja hänen alaisensa.. olisin toivonut mukaan yhtä hieman objektiivisempaa, esim. hallituksen puheenjohtajaa tai jäsentä tai ihan organisaation ulkopuolista ko. alan asiantuntijaa.. hohhoijaa sanoo vanha rouva, nöyryytetään ja kyykytetään nyt ihan kunnolla sitten. sillä niin minä koen tämän jutun. kyse on puolen vuoden sijaisuudesta tehtävässä, jonka minä tunnen hyvin, tiedän mitä se vaatii, mitkä on tavoitteet ja mitkä on pahimmat ongelmat. työ sisältää organisointia, yhteistyötä muiden toimijoiden kanssa, henkilöstöhallintoa - eli tiimityötä muun porukan ja johtoryhmän kanssa sekä.. jos pesti olisi pitempi myös kehittämistä.. niin joo ja todennäköisesti myös yhden viime vuonna aloitetun projektin taustatukea.. olennaisin ammattitaito/asiantuntemusvaatimus on sellaisen sosiaalisen vuorovaikutuksen osa-alueella, jonka aivan varmasti taidan ja osaan.. kuten  yleisestikin. mutta nyt on niin, että valitaan sitten sellainen työntekijä joka ei ole uhka nykyiselle tehtävän haltijalle, nykyiselle osa-aikaiselle toiminnanjohtajalle eikä virkavapaalla olevalle ns oikealle toiminnanjohtajalle joka edellisen kaveri..  samaahan sain kokea edellisessäkin työpaikassa.. kun ihmettelin miksi en päässyt toimivaan kontaktiin avainhenkilöiden kanssa, enkä saanut avointa ja rehellistä keskustelua aikaan.. kertoi joku minulle että minulle ollaan kateellisia.. asemastani kaiketi.. no nyt ei ainakaan kannata olla kateellinen.. minä melkein polvillani kerjäsin tuolta tj:ltä että ota minut töihin, minä tarvitsen tämän työpaikan, osaan tämän homman ja ymmärrän pitää näppini erossa kaikesta muusta..

se näkee ken kokee.. ensi tiistaina on haastattelu. ja siihen asti yritän olla ajattelematta.. enkä siihen pysty. sillä minua todella harmittaa tämä tilanne. en voi aivan kaikkea sanoakaan mitä tiedän mutta jos jostakin niin tuon yhteisön tilanteesta olen eniten huolissani. jos päätöksentekijät ovat tuolla tasolla mitä voimme odottaa toiminnan sisällöltä ja laadulta. tulevatko ihmisten tarpeet ja asiat oikeasti huomioitua ja hoidettua...

toisaalla tuskaa aiheuttaa avoimen yo:n huono palvelu.. olen turhaan yrittänyt saada apua siihen, etten saa netistä oppimateriaaliani.. olen soittanut ja laulanut, sähköpostittanut yhdelle ja toiselle.. ja saanut vastaukseksi vain, että "kun ei me täällä näistä oikein mitään tiedetä, tietokeskus hoitaa mutta ei sinne opiskelijat saa soittaa.. " no minä nyt kumminkin yritin laittaa sinne sähköpostin, josko joku sen joskus lukee ja alkaa toimimaan. ja jos tänään en saa mitään vastinetta asioiden edistymisestä, soitan avoimen yo:n suurimmalle dirikalle ja annan rakentavaa palautetta. olen nyt viikon taistellut tämän asian kanssa eikä loppua näy... eilen oli muutenkin turhauttava päivä, meitä oli vissiin lähes sata ihmistä saapunut aamukahdeksalta luennolle nro 2.. viime eli eka kerralla kävimmekin aikataulun läpi, joten tiesimme kaikki että oikeassa paikassa ollaan ja oikeaan aikaan.. mutta luennoitsijaa ei kuulunut, meni puoli tuntia ja jutunjuurta vielä tuntui ihmisillä löytyvän.. meni kolme varttia ja yksi reipas neitokainen soitti laitokselle ja sai kuulla että luennoitsijamme onkin Helsingissä... oli varmaan tärkeä juttu kun ei muistanu meille ilmoittaa ettei pääse luennoimaan... siellä netissä sen ois voinut kätevästi kaikille ilmoittaa.. siellä kun on semmonen sivu sitä varten.. saa nähdä miten huomenna käy, sillon ois seuraavan luennon aikataulun mukainen ajankohta..

liekö vanhuutta vai mitä, raivostuttaa tuommosetkin asiat.. huolimattomuus, välinpitämättömyys.. mitä ihmettä se sitten lieneekään.. on todella mielenkiintoista kuulla kootut selitykset. ja muutenkin.. on tämä elämä niin helevetin mielenkiintoista. kyllä alan taipua siihen suuntaan, että pitäkööt työelämänsä nuo paskiaiset, ei minusta taida olla siihen peliin.. minulla on asenteet ja arvot vielä siltä ajalta, jolloin työn tavoitteet ja sisältö oli tärkeintä.. ei pelin politiikka ja oman perseen pelastaminen.. hyi sentään mutta näin se on!