659281.jpg

tästä kai joutaisi mikäli Kelan tohtoriin on uskominen...hänen mielestään en ole sairas vaan persoonallisuusvikainen.. niin hän oli perustellut hylsynsä. Ja sitähän ne eivät siedä, ettei lääkkeet maistu.. jos annostus on alle yksi talbetti päivässä, ei ole kipeä. minä hylkään nyt kelan ja olen onnellinen siitä, että työvoimatoimistossa on tervepäisiä ammattitaitoisia ja inhimillisiä ihmisiä... eilinen toimihenkilö totesi monen muun aiemman tavoin, että "et ole ainoa, vaikka tuskin se lohduttaa... Kela on tehnyt tämän kaltaisia päätöksiä runsaasti ja moni ihminen on meidän kirjoissa, vaikka pitäisi olla jossain muualla.. " missäköhän. työnhakuni on voimassa syyskuulle saakka ja saan siis onneksi takautuvasti työttömyyskorvauksen toukokuulta saakka. ja minä siis edelleen ELÄN! helevetti soikoon.. kiitän eilistä kommentoijaa... kaipa olen kumminkin niin vahvaa tekoa, ettei minua niin vain lannisteta.

kesäflunssa iski.. ilmeisesti jostain kautta on purettava tätäkin tuskaa pihalle, vaikkapa räkänä ja ysköksinä. ajelin neljäsataa kilometriä taas eilen ja selkäkin kiukuttelee. mutta ajaminen on terapiaa, maisemien vaihtuminen antaa vapauden tunteen. vielä kun saisin sen lopullisen vapauden itsestäni.. ja kykenisin tekemään ratkaisun. tiedän että vielä en.. ehkä kuitenkin pian. se on kiinni vain minusta itsestäni. tämä Liisa ihmemaassa vain katsoo, odottaa, tulkitsee, kipuilee, odottaa turhaan ja painaa päänsä pensaaseen.

tänään käytävä pojan luona kaupungissa.. ruokavarantoja täydentämässä, eipäs pyytänytkään enää rahaa.. tai ei vielä. on menossa isänsä luo juhannukseksi, mistä olen ihan iloinen. toinen poika tyttöystävineen olisi autoa vailla jotta pääsisivät mökille... lupasin antaa mutta samalla antaisin omat vapausmahdollisuuteni pois. tämä juhannus minua hieman pelottaa.. kaikenlaista on tapana tapahtua kun ihmiset ottavat ilon irti elämästä. ja juuri tässä olisi se oman elämän hallinnan paikka. minä tiedän.. voisin valita pelon ja varmuuden välillä... mutta kuten sanottu, masokisti ei sellaista tee... vaan heittäytyy jalkoihin. amen.