ei pidä nuolaista ennenkuin tipahtaa.. olen miettinyt, mikä tekee ihmisestä pienen, heikon, epävakaan.. onko niin, että minun on kohdattava ne kaikki tällä elämäni kiemuraisella polulla.. juuri kun luulin, että valoa alkaa tähänkin tunneliin hieman tihkua jostakin, niin tuleekin taas kohdalleni ihminen, joka ei olekaan sitä mitä uskoin.. vaan sen sijaan että ymmärtäisi yhteisön parhaan, luottaisi ammattitaitooni ja lojaalisuuteeni, tunnustaakin pelkäävänsä että vien häneltä vallan.. kun entiset alaiseni olivat minua kehuneet, tarkoittikin se hänelle sitä, että olen uhka enkä loistava mahdollisuus saada hyvä työntekijä.. sijainen, puolen vuoden sijainen.. ja minä elättelin toiveita jo, mietin miten voisin parhaiten tehtäväni hoitaa.. ja sitäkin, että puolen vuoden sisällä olisin jo ehtinyt olla kontaktissa monien yhteistyökumppaneiden kanssa ja tehdä tiettäväksi että olen täällä taas.. sillä oikeasti, minähän olisin ollut hyvä työntekijä, olisin ollut..

olen väsynyt tähän... jos edes pelattaisiin avoimin kortein, arvioitaisiin työtaitoja ja kykyjä tulla toimeen ihmisten kanssa. mitään muuta kuin positiivista minusta ei ole hänelle kerrottu ja silti hänen täytyy paeta selitysten ja tekosyiden taakse. ehkä tässä on nyt vain todettava, että ei kannata tuhlata ruutia enää.. no, voi olla että menen haastatteluun - jos kutsutaan siihenkään lupauksesta huolimatta  - ja voi olla, että järki voittaa. voi olla mutta en usko enää mihinkään. ystävä A tolkutti minulle, että muista ettei se johdu sitten sinusta, jos et tule valituksi.. vaan tuon valitsijan omasta heikkoudesta ja aiheettomista peloista.. jos ei uskalla valita minua, on huono johtaja.. ja valitsee mieluimmin huonomman vain siksi ettei oma asema joudu vaaraan. no. onhan se teoriassa mahdollista että parempiakin on, vaan ei sellaisia, jotka pystyisivät näiltä jalansijoiltaan ottamaan työn vastaan, ei sellaisia jotka tuntisivat toiminnan entuudestaan, ja ihmiset.. ja jonka kaikki työntekijät ilomielin ottaisivat työyhteisöönsä. toivonpa todella olevani tällä kertaa täysin väärässä.