verenpaine koholla siitäkin huolimatta että lisäsin lääkitystä.. no, ei tietysti pitäis mutta itsehän minä tiedän mikä minua vaivaa.. tilasin toki tohtorinkin, pitää mittailla paineita nyt joka päivä niin on jotain faktaa matkassa.

sain viestin menneisyydestä, itse asiassa parikin.. molemmat miellyttäviä. ainakin ex-työpaikalta tullut, jossa kerrottiin että olen tullut mieleen siksi, että aloitin tiettyjä kehittämisjuttuja aikanani ja nyt vasta alkaa tapahtua.. siis myönteistä palautetta. ja toinen; vanha ystävä, joka harvakseltaan mutta kuitenkin on yhteydessä, sielunkumppani, jolla on käsittämättömän luja usko minuun ihmisenä.. ehkä jonkinlainen telepatia toimii, joskus..

olen muutenkin yllättävän lempeyden ja välittämisen kohteena.. olen hämmästynyt ja toisaalta en lainkaan. kummallinen tyyneys vallitsee vaikka fysiikka tuntuukin viestivän päinvastaista. minua ajatteluttaa työ- tai oikeestaan työttömyysasiat. mieleni tekisi niin hirveästi töihin, tekemään jotakin mielekästä, olemaan osana työyhteisöä, sosiaalista verkostoa.. tiedän, että suurin osa ahdistuksistani on projisoitunut ehkä vääräänkin suuntaan välillä.. olen ladannut liikaa merkitystä suhdeosastolle, olen tutkinut suurennuslasilla ystävyyssuhteitani, ollut kriittisempi kuin koskaan kaikkea mahdollista kohtaan ja epäillyt jokaista liikettä.. jokaista yhteydenottoa.. ja vaikka mitä.. voi kun joku tietäis mitä kaikkea pääni on viime kuukausina tuottanut.. todellista skeidaa, josta olen päässyt ohi onneksi järkeä käyttämällä. sentään. huh. jos ex-esimies kehui viestissään hallinnollista asiantuntemustani erinomaiseksi, minun eka ajatukseni oli, ahaa, vuorovaikutustaitojani siis mitätöidään, minusta on puhuttu pahaa, minua syytetään kaikista ongelmista siellä vielä jälkeenkinpäin.. aivan kauheeta.. miten oli pakotettava itseni olemaan järkevä, muistamaan omat kokemukset, tietous siitä että todella olin pidetty.. enimmäkseen, että todella pärjäsin ihmisten kanssa ja pärjään edelleen.. ynnä muuta vakuuttavaa.. suuren aukon on tauti naisen sieluun jättänyt sitten kumminkin, eikä lähde vahvistumaan ellen pääse takaisin työelämään tekemään sitä mitä hyvin ja erinomaisestikin osaan. peukut pystyyn!!!