22 vuotta sitten kirkkaana, aurinkoisena syksypäivänä, tai oikeastaan yönä syntyi poika.. kyllä on taas todettava, että aika menee niin hirveän nopeasti. tänään on synkeää, sumuista mutta onneksi aika lämmintä. ei ole kovasti energiaa mihinkään, mieli taitaa hieman madella ilmojen fiiliksissä..

käväistiin kaupungissa, ilta vietettiin asunnolla, jota en osaa vielä kodiksi sanoa.. eilen palauduttiin velvotteiden äärelle.. ja minua tökkii sekin, tuo vanha ihminen on välillä niin suunnattoman rasittava.. ilkeä ja pisteliäs.. on kaiketi huomannut etten lähde hänen kelkkaansa - en koskaan arvostelemaan poikaansa, joka on minulle läheinen ja rakas ja kiltti.. en arvostelemaan nuoria, en juoruamaan kenestäkään.. pyrin olemaan niin neutraali kuin vain voin, puhun yleisellä tasolla mm nuorista, joilla on vielä paljon opittavaa jne.. ihan pelottaa että alan pian ihan vihata tuota vanhaa naista.. tulen ja olen tullut toimeen ihan hyvin, tiedän että arvostaa minua ja apuani.. lauantaina mm siivosin tuvan ja yläkerran, kannoin puut, laitoin ruokaa.. ynnä muuta. niinkuin teen vastakin kun olen täällä mutta kuten sanoin M:llekin, en ole täällä äitinsä vuoksi vaan hänen itsensä.. enkä tietenkään voi olla tekemättä kotitöitä, sehän on itsestään selvää.  vaikka jos ja kun pääsen töihin enkä enää viikolla päivisin ole täällä, on heidän jotenkin hoidettava nämä kotihommat, ostettava vaikka palvelut joltain yrittäjältä, rahaahan kyllä on.

jäi mieleeni edellisen kirjoituksen kommentti.. en oikeastaan ole ollut huolissani siitä että olen yli viisikymmpinen.. siis työllistymisen kannalta.. vaikka eihän sitä todella tiedä jos vaikka alkaa tulla se raja vastaan, ettei enää kelpaa.. sentään pääsen vielä haastatteluun, eli ei peli ole vielä menetetty.. yhä enemmän olen myös alkanut miettiä yrityksen perustamisen mahdollisuutta.. voisimme M:n kanssa yhdistää voimamme ja osaamisemme.. on siitäkin puhuttu.. vaikka on siinäkin riskinsä.. täytyypä ruveta hankkimaan ajatasaista tietoa asioista. minhän hallitsen kyllä kirjanpidon, verotusasiat pienen päivityksen jälkeen joten...