heräsin aika rakentaviin ajatuksiin, nukuin kohtalaisesti huolimatta siitä, että olin niin sekaisin kaikesta.. aamukahvin juotuani olin jo laatinut seuraavan strategian, tulostanut päivän opiskelumateriaalit, pakannut repun - tehnyt jopa eväät! ja valmis uusiin taistoihin. kävelin rivakasti A:n luo pikaisille aamukahveille, purkauspalaveriin ja siitä äkkiä bussiin ja yo:lle luennolle. oli virkeä aamupäivä, kiinnostavaa asiaa, ryhmätyökin.. tuli enemmän kontaktia muihin, mikä tuntui ihan mukavalle. hiukan epäsosiaalinen kun olen ollut. luennon jälkeen kävin kaupassa, hyppäsin bussiin kotimatkalle ja ihailin talvipäivän kirkkautta. mieli tyyntyy, elämä palautuu sielun sopukoihin, olen taas olemassa.

tapaan perjantaina vanhan tutun, ystävän vuosien takaa työelämästä.. käydään syömässä ja kun muistelen että hänkin on opiskellut samaa kuin minä nyt, päästään varmaan käymään antoisa keskustelukin. perjantaina onkin viimeinen kerta luentoja ja sit alkaa varsinainen työ.. ihan mukavaa alkaa työstää omaa käsitystä aiheesta. en vain ole vielä saanut tilaamiani kirjoja, toivottavasti tulevat pian. kirjastoissa oli hirmu jonot kyseisillä oppiopuksilla, joten päätin uhrata omia varojani ja hankkia ne itselle ikiomiksi. vielä yhden tarvitsen hankkia, onneksi saan sen laitokselta eikä maksa kuin kympin. lauantaina olisi kiinnostava väitöstilaisuus mutta saapi nähdä riittääkö niin paljon innostusta että jaksan sinne hankkiutua.

niin, myönteistä tuulta mielelleni antoi myös ex-kotikaupungin järjestökaveri, joka ilmoitti tulevansa Kuopioon seminariin, jonne itsekin olen menossa. Siellä nähdään, hän kertoi kaivanneensa minua järjestötoimijakaverina.. ja toivoi että voimmekin rakentaa sitä toimijuutta täältä käsin, saman kansallisen järjestön touhuissa kun ollaan mukana.. hän toki vakituisena työntekijänä. Palaute tuntui hyvältä, sopivaan saumaan vielä ajoittui.

kun vielä tässä maailmassa ja elämässä oppisin ettei kannata hakata päätään samaan seinään, samasta vanhasta turhauttavasta syystä.. oppisin sen ja irtautuisin kaikesta minua loukkaavasta. voi kun!!!