olen ollut laiska, en pitkään aikaan ole jaksanut kommentoida, edes runoja.. mutta luen kyllä useinkin, paljonkin tovereiden tuotoksia. tätä maailmaa on ehkä vaikea sellaisen  ymmärtää, joka ei ole mukana. minulle tarjoaa ajatusten lepoa ja virikettä, mahdollisuuden kommunikointiin, siirtymään sieltä oman navan ympäriltä toisaalle, näkökulmia, ahaa-elämyksiä.. sisältöä elämään. eikä tämä ole keltään pois.. olen anonyymi feminiini jossain virtuaalissa, joka antaa minun olla. hyvä niin.

on kuuma, mummo on palannut.. lämmittää tuvan kolmeenkymmeneen asteeseen jotta tarkenoo. ei se muuten mitään mutta tänne vintille se lämpö enimmäkseen nousee. pikkuinen tuhisee matkasängyssään, vietti viime yön ukkinsa ja minun kanssa. sai äitinsä kerrankin nukkua koko yön putkeen. miehet - ukki ja vävy - tekivät autoremonttia myöhään yöhön, nyt on autoon vaihdettu termostaatti, vesipumppu, kannentiivisteet ja sitä ennen käytetty pajalla jossa sille tehtiin jotain.. oikaistiin?? no kuitenkin, kaikista toimenpiteistä huolimatta auto oli keittänyt parin kilometrin ajon jälkeen. Miestä se harmitti niin ettei tainnut juurikaan viime yönä nukkua.. olis pitänyt saada jo kuntoon se ajopeli mutta... jokin siinä yhä mättää. Se jää sitten ensi viikon hommiksi sillä tänään lähdetään tekemään minun muuttoa.

olo on hutera, väsyttää hiukan yöllä herääminen, ei se enää olekaan niin helppoa kuin silloin kun oli omat pieniä.. sai heti unen päästä kiinni kun oli lapselle maitopullon antanut tai vaipan vaihtanut.. nyt pyörin ja kierin kuten toverikin.. aamulla herättiin kuuden maissa koko yläkerran sakki, yksi ylen pirteä peipponen ja kaksi vanhaa varista.. nyt neiti on jo aamupäiväunillaan kun taas meillä muilla on muita puuhia. minä kuorin ja raastoin kurpitsat sekä keitin mummon ohjeistamana puolukan kanssa hilloksi.. pitäs vielä purkittaa. ehkäpä ennätän jossain välissä hiukan torkahtaa ennen kuin lähdemme ajamaan itäänpäin.

tämä perheidylli liikuttaa mieltäni useinkin.. on ongelmansa ja törmäilynsä mutta kuitenkin, pieni lapsi yhdistää niin monia ihmisiä hyvällä tavalla.. muita ohjelmanumeroita ei tarvita, lapsen leikit, iloinen hymy ja hupatus vie sydämet mennessään..