Hedelmästä tällä viikolla runoillaan.. ja mie löysin tämän, tämä on ihan johdatusta, silloinkin oli lämmin alkukesä, paljon ajatuksia, kypsän hedelmän makua, jo silloin.. voi voi...

 

18.6.2002

 

nämä niin tyhjät ja toivottomat ajatukseni ovat seinät ja lukittu ovi

täällä minä huudan sitä, joka ei ymmärrä

minulla on elämänkokoinen matkalaukku pakattuna äkillisiä lähtöjä varten

kuitenkin tyydyn hyppäämään ruutua naapuripihoissa öisin

kelpuutan vain varastetut tai muutoin epäilyttävät saaliit

älkää silti tulko tarjoamaan minulle eilistä leipää

hyvyys minua etoo, eikä minulla ole tarvetta valmiiksi pureskelluille murheille

osaan haaveilla ja hajottaa

varo etten sylje tätäkin tarinaa sinun silmillesi

hyväntekijä, armontuoja

pakoon juokseva lähettipoika

mistä ihmeestä tänne osuit

kävelit suoraan verkkooni, jossa raadot vielä haisevat

 

tämä kesä on siitepölystä raskas,

tuulikin keskittyy vain rikkomaan rakentamaani

jalkapalloa, moottoripyöriä, miesten asioita ja tyhjyyttä niiden välissä

minä kuuntelen sujuvasti hänen tarvettaan kertoa minulle kaikenlaista

minä kuuntelen tyynesti mykkää puhelintani

totean ennustukseni tulleen todeksi

ei minua kukaan kestä

olen liian avoin, liian pehmeä, liian oppinut, liian sopiva

olen kerta kaikkiaan liikaa yhdessä venyvässä nahkassa,

ylikypsä hedelmä

ja aina kesät saapuessaan tyrmäävät

herään, kukin ja lakastun - vuosi vuodelta yhä nopeammin

nyt pelkään

enkä tunnusta että olen elänyt tämän jo