kyllä olen ollut tyhmä, sisukas kyllä mutta ihan typerä kuvitellessani että tupakasta vierottautuminen 30 vuoden toveruuden jälkeen olisi piece of cake.. tänään vihdoinkin luovutin suuruudenhulluista kuvitelmistani ja annoin itselleni luvan uskoa terveydenhoidon ammattilaista joka komensi minut tohtorille hakemaan troppia vieroitusoireisiini, joiden vuoksi en enää kykene hoitamaan työtäni enkä olemaan se ihminen joka olen kuvitellut olevani... enkä nukkumaan kuin koiran unta. jo pelkkä ajatus siitä, että normalisoidun lähiaikoina saa minut voimaan hieman paremmin.

nyt ymmärrän miksi olen ollut niin saamaton että en ole saanut siirrettyä autoradion kanavaa iskelmältä perinteiselle ylen kanavalleni.. onhan siinä ollut puolensa (vanhat iskelmät, joiden tahtiin olen saanut nyyhkiä..)  mutta hermoja koettelevaa on lopulta ollut.. se mainonta, musiikkikappaleiden pätkät, juontajien puujalkavitsit yms.. mössö jota olen vain turtuneena kuunnellut kun käsi ei ole noussut nappulalle, jolla kanavan toiseksi kääntäisit..

en ole kovinkaan kiinnostunut päivän politiikasta.. äänestänyt olen tietysti, mutta politiikka on mielestäni pinnallistunut ja banalisoitunut niin,ettei se millään muotoa jaksa kiinnostaa.. ainakaan se politiikka, mistä media pitää ääntä. sehän ei tietenkään ole sama.. tai toisaalta onkin niin päin, että vain media tekee politiikkaa, se nostaa, pudottaa, kiillottaa tai mustamaalaa.. viis siitä, onko missään mitään ydinasiaa, kunhan riittävän raflaavaa , kynnyksiä ylittävää "informaatiota" voidaan tuottaa.. 

vieroitusoireista johtuen mielialani ovat seilanneet laidasta toiseen ilman että olen kauheasti kyennyt asiaan vaikuttamaan.. kaikenlaista on pyörinyt ajatuksissa.. olen mm muistanut vanhoja minua liikuttaneita runoja, Södergranin erään jossa sanotaan, ettei elämä ole vaaleanvihreään samettiin puettu... elämä on ahdas kehä, jonka yli emme koskaan astu... siis oikein synkeä runo, realistisimmasta päästä minun mielestäni.. pidän siitä kovin, sillä se on tosi ja se sattuu. semmosestahan minä tykkään, masokisti ja inhorealisti..

entäs tämä; Sinä etsit kukkaa, löysit hedelmän,
sinä etsit virtaa, löysit meren,
sinä etsit naista, löysit sielun,
olet pettynyt.